Translate

miercuri, 26 noiembrie 2014

Beneficiile exercitiului fizic regulat

Cel mai important factor pentru supravietuire dupa aer, apa, sare si hrana este activitatea sportiva. Importanta exercitiilor fizice pentru o sanatate mai buna si o viata mai lunga si lipsita de durere.
  • miscarea fizica extinde sistemul vascular in tesutul muscular si previne hipertensiunea arteriala
  • miscarea fizica deschide capilarele din tesutul muscular si face ca tensiunea arteriala sa scada
  • miscarea fizica cladeste masa musculara si impiedica descompunerea muschilor prin folosirea lor ca si combustibil
  • miscarea fizica stimuleaza activitatea enzimelor care ard grasimile pentru fabricarea continua de energie pentru activitatea musculara. Practic cand ne antrenam schimbam sursa de energie pentru activitatea musculara (convertim sursa de energie din glucoza aflata in sange, in grasime care este depozitata chiar in muschi
  • activitatea fizica face ca unii aminoacizi sa fie arsi ca si combustibil aditional care altfel ar atinge niveluri toxice in organism. Cand nivelul acestora este peste normal in sange – de obicei intr-un organism care nu face miscare fizica – unii aminoacizi cu lanturi ramificate distrug alti aminoacizi esentiali, determinand deficienta acestora. Unii dintre acesti aminoacizi, considerati prea putin importanti, sunt necesari creierului pentru fabricarea neurotransmitatorilor sai. Doi dintre acesti aminoacizi esentiali sunt triptofanul si tirozina. Creierul foloseste triptofanul pentru a fabrica serotonina, melatonina, triptamina si indolamina, toate aceste substante sunt antideprimante si regleaza nivelul glicemiei si tensiunea arteriala. Tirozina este folosita pentru producerea adrenaliniei, a nonadrenaliei si a dopaminei – vitale pentru coordonarea fiziologiei organismului atunci cand acesta trebuie sa intreprinda o actiune fizica (sa lupte, sa alerge, sa faca sport, etc). Pierderea de tirozina in exces din rezervele de aminoacizidin organism constituie factorul principal in declansarea bolii Parkinson
  • muschii neexersati sunt descompusi. Prin aceasta pierdere a unor parti musculare ale corpului se pierd si unele din rezervele de zinc si de vitamina B6 (pierderea de zinc si vitamina B6 poate duce la tulburari mintale si neurologice). De fapt, acest lucru se intampla in bolile autoimune, inclusiv in lupusul eritematos diseminat si distrofia musculara
  • miscarea fizica face ca muschii sa retina mai multa apa si previne cresterea concentratiei sangelui care altfel ar leza mucoasa care captuseste vasele de sange
  • miscarea fizica scade nivelul glicemiei la diabetici si reduce nevoia lor de insulina sau alta medicatie
  • miscarea fizica determina ficatul sa fabrice glucoza din grasimea pe care o are in depozit sau grasimea care se afla in circulatie in sange
  • activitatea fizica produce o crestere a mobilitatii articulatiilor. Ea duce la crearea unui vacuum intermitent in interiorul cavitatii articulare. Forta ceastui vid duce la absorbirea apei in interiorul articulatiei. Apa ajunsa in interiorul articulatiei aduce cu ea elemente nutritive dizolvate care vor fi folosite de celulele din interiorul cartilajului. Continutul marit de apa in articulatie ajuta la lubrifierea acestuia (Efectele deshidratarii)
  • muschii piciarelor actioneaza ca niste inimi secundare. Prin cantractiile si relaxarile lor atunci
    cand suntem in pozitie verticala, muschii picioarelor inving forta gravitationala. Ei pompeaza in sistemul venos sangele care a fost trimis in picioare. Prin invingerea presiunii – si cu ajutorul unor valve venoase uni-directionale – sangele din venele picioarelor este pompat in sus impotriva fortei gravitationale prin frecventele contractii ale muschilor picioarelor. In felul acesta muschii picioarelor actioneaza ca niste inimi pentru sistemul venos din organism
  • miscarea fizica intareste oasele organismului si ajuta la prevenirea osteoporozei
  • miscarea fizica mareste productia de hormoni vitali, imbunatateste libidoul si sporeste performanta sexuala
  • o ora de mers pe jos activeaza enzimele care ard grasimile, enzime care raman active timp de 12 ore. O plimbarea dimineata si una seara vor mentine aceste enzime active pe tot parcursul zilei si vor determina curatarea depozitelor de colesterol din sistemul arterial
  • miscarea fizica stimuleaza activitatea sistemului nervos simpatic coordonat de adrenalina. De asemenea adrenalina reduce secretiaexagerata de histamina si ca urmare previne crizele de astm bronsic si reactiile alergice
  • miscarea fizica stimuleaza productia de endorfine si encefaline, sedativele naturale ale organismului. Ele produc aceeasi stare de euforie pe care consumul de droguri care creeaza dependenta incearca sa o realizeze printr-un consum abuziv


Exista o conditie necsara organismul sa fie foarte bine hidratat.

Puterea miraculoasa a apei – Dr. Fereydoon Batmanghelidj

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daruind, veti dobandi! Sustineti acest blog oferind o donatie!